Pistones CP - Nissan Silvia S13 / S14 / S15 / 200SX / SR20DE / SR20DET

689,99 €
Impuestos incluidos

CP Pistons es uno de los nombres más confiables de la industria, y por una buena razón. Su extenso catálogo de estantes proporciona al usuario muchas de las opciones por las que normalmente estaría resignado a ir a un pistón personalizado. Su oferta estándar ya incluye engrasadores de pasador doble, que proporcionan el doble de aceite al pasador de muñeca, válvulas de alivio redondeadas y el afilado final de ajuste del pasador en el orificio del pasador de muñeca. Incluso incluyen una ranura de acumulador como opción estándar. Esto proporciona un pequeño bolsillo para que los gases de combustión se acumulen después del primer anillo, lo que reduce el aleteo del anillo y proporciona un mejor sellado que permite una mayor fuerza hacia abajo en el pistón (AKA): genera más potencia.

Medidas de Piston
Bajo pedido

Todos los pistones vienen equilibrados en un gramo, incluyen ranuras de bloqueo de pasador y pasadores de muñeca sin cargo adicional.  Estos pistones vienen con anillos.

Seleccione de la lista desplegable qué motor, tamaño de pistón y relación de compresión necesita.

Características de los pistones de estante estándar CP 

  • Forjas dedicadas
  • Equilibrado a + o 1 gramo
  • Se proporcionan alfileres de muñeca sin costo
  • Accesorio de pasador proporcionado sin costo
  • Ranuras de acumulador
  • Engrasadores de pasador forzado doble
  • Elija ranuras de bloqueo
  • Totalmente mecanizado por CNC
  • Fabricado en EE. UU.

Los pistones vienen con pasadores de muñeca, pasadores ajustados y cerraduras (excepto para Subaru).

 
CAM AND BARREL
The Cam is the shape around the skirt of the piston and the barrel is the shape from under the oil ring to the bottom of the skirt. Extensive research and development has been done to find the optimum skirt shape for each piston. These shapes have been found to seal up cylinders and reduce harmonics in the bore better than ever before. Depending on the forging and application, different cam and barrel profiles are utilized for maximum performance. Having the correect cam and barrel on a part promotes the following:
1. Tighter clearances
2. Less noise
3. Better ring seal
4. More power
5. Increased durability

ANTI DETONATION GROOVES (CONTACT REDUCTION GROOVES) 
Also know as contact reduction grooves, which limit the piston/cylinder contact during high temperature and high RPM. These grooves also protect the top ring by disrupting detonation waves.

ACCUMULATOR GROOVE
V-shaped groove machined in the 2nd ring land that adds to the volume between the top and second ring. This groove accumulates residual gasses from combustion which alleviates top ring flutter and premature second ring wear, improving ring seal.


DOUBLE PIN OILERS 
Double Pin Oilers (opposed to single pin oilers), in conjunction with our annular reservoir, can add twice the amount of oil from the cylinder wall to the wristpin bore. This is a standard option on any piston that receives forced pin oiling.

BROACHES
Broaches are horizontal slots in the pinbore designed to allow oil to enter between the wristpin and pinbore. Broaches are also used to accommodate the wristpin shape under compression, as it can become somewhat oval and needs room in order to alleviate galling.


PIN FITTING
The pin bore is precision honed to attain an exact pin clearance. Depending on the application clearances typically range from .0003 to as much as .003 between the wristpin and pin bore.

Ficha técnica

Tipo
Motor SR20DET

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